De afgelopen jaren heeft Stichting Musical Stella Duce een sterk team opgebouwd van ervaren docenten die allemaal met het zelfde doel werkzaam zijn bij Stichting Musical Stella Duce. Het produceren en organiseren van voorstellingen waarin kinderen, jongeren en volwassenen centraal staan, staat hoog in het vaandel bij alle medewerkers. Het leuke is zelfs dat deelnemers van vroeger, nu actief zijn als (afgestudeerd) docent of bestuurslid bij Stichting Musical Stella Duce. Door elkaars krachten, ervaringen en energie te bundelen, tillen we de kwaliteit net één stapje hoger!
​
​Stichting Musical Stella Duce staat altijd open voor gedreven 'theatermakers'. Dus zou je als docent, medewerker, stagiaire of vrijwilliger aan de slag willen, stuur gerust een mailtje.

Het bestuur van Stichting Musical Stella Duce is ongehonoreerd.

Het backstage-team!

• Sander van Reeken

GELUID

Q & A MET HET BESTUUR

HOE LANG ZIJN JULLIE AL BETROKKEN BIJ STELLA DUCE?
Jelle en Sam zijn al vanaf de eerste minuut lid van Stella Duce. De eerste productie die werd geproduceerd, was de musical "Minoes", waarin zowel Sam als Jelle een rol hebben gespeeld. Jelle vervult al sinds 2014 een functie als bestuurslid, Sam is daar in 2021 aan toegevoegd. Rik is al bijna 15 jaar actief als spelend lid en is sinds 2022 toegevoegd aan het bestuur.

WAT DOEN JULLIE ZO AL?
Het bestuur is belast met de dagelijkse leiding van de stichting. In feite fungeren ze als het productieteam van de organisatie. Jelle, Rik en Sam richten zich op het aansturen van docenten, behouden het overzicht over alle voorstellingen en projecten, verzorgen de communicatie met alle deelnemers, schrijven draaiboeken en nemen de deelnemersadministratie op zich. Hun voornaamste doel is altijd gericht op de toekomst van de stichting: "Op welke manier kunnen we zoveel mogelijk deelnemers betrekken bij cultuur?"

IS DIT JULLIE WERK?
Haha, inderdaad - veel mensen denken dat het bestuur van Stella Duce betaald en fulltime bezig is, maar niets is minder waar. Jelle, Sam en Rik zetten zich volledig vrijwillig in. In het dagelijks leven is Jelle de productieleider van het populaire tv-programma "Married at First Sight", Sam runt een horecazaak en Rik is nog volop aan het studeren.

WAT IS JULLIE MOOISTE HERINNERING?
De afgelopen twintig jaar hebben talloze prachtige momenten plaatsgevonden, te veel om allemaal op te sommen. Echter, wat Rik, Sam en Jelle unaniem bijgebleven is, is de rebranding die plaatsvond in september 2023 bij de Stichting. Deze onthulling vond plaats tijdens een indrukwekkende kick-off, gepresenteerd door de illusionisten Rob en Emiel. Het evenement omvatte een voorstelling, een markt met merchandise en bovenal het hoogtepunt: de onthulling van de nieuwe slogan "Podium voor Iedereen."
Dat is precies wat Stella Duce wil uitstralen.

“Ik ben al jaren betrokken bij Stella Duce en ben verantwoordelijk voor het decor. Ik vind het mooi om te zien hoe kleding, decor, zang, dans & spel samenkomt aan het einde van een musicaljaar.”

— Charl Heijnen (vrijwilliger)