Podium voor iedereen

Stichting Musical Stella Duce is in 2004 opgericht onder de vlag van Stichting Stella Duce en is sinds 2009 een onafhankelijke Stichting. ​Stichting Musical Stella Duce geeft kinderen, jeugd en volwassenen de kans om kennis te maken met zang, dans en toneel.

Stichting Musical Stella Duce wil haar deelnemers, ongeacht hun niveau, vakkundig begeleiden. Of je nu een ervaren podiumbeest bent of nog nooit eerder hebt opgetreden, iedereen is welkom. Binnen Stella Duce wordt er gewerkt met ervaren regisseurs, choreografen en zangcoaches. Op deze manier worden de specifieke kwaliteiten van iedere deelnemer maximaal ontwikkeld en wordt een zo hoog mogelijk individueel en gezamenlijk niveau bereikt. ​

Door de contributie bewust laag te houden maakt Stichting Musical Stella Duce het voor iedereen mogelijk om aan haar activiteiten deel te nemen. ​

Stichting Musical Stella Duce is er dus voor iedereen!​

Hoe ziet een seizoen er uit?

Elke groep, met uitzondering van de Minigroep, Ontdekkingsgroep & Avonturiersgroep, krijgt elke repetitie 3 uur les: 1 uur in acteren, 1 uur zang en 1 uur dans. De leerlingen in de Ontdekkings,- en Avonturiersgroep worden 1,5 uur lang ondergedompeld in een afwisseling van deze drie disciplines. De Minigroep krijgt wekelijks één uur lang een toffe musicalles, waarbij zingen, dansen en spelen centraal staan.

Alle groepen werken gedurende één seizoen aan twee musicalvoorstellingen. Op deze manier staat elke groep een aantal keer per jaar op het podium en wordt er een zo hoog mogelijk individueel en gezamenlijk niveau bereikt. De voorstellingen die elk jaar gespeeld worden zijn:

1. Het Kerst Gala - een voorstelling in de Frans Boermanszaal van De Maaspoort Theater en Events, waar alle groepen van Stichting Musical Stella Duce aan mee doen. Deze voorstellingen staan gepland op 14 & 15 december 2024.

2. Eindvoorstellingen - Samen met de hele groep wordt er gewerkt aan een echte heuse musical die in mei of juni 2025 minimaal twee keer in Theater de Garage gepresenteerd wordt.

“Juni is altijd een feestmaand in Theater De Garage. Ik zie dan alle leerlingen van klein tot groot bij ons binnen komen. Het enthousiasme en de energie maakt het met Stichting Musical Stella Duce altijd een feestje”

— Marlie van Ulft (Coörindator Theater de Garage Venlo)

• Stichting Musical Stella Duce probeert om regelmatig 'extra' projecten te doen, om (enkele) leerlingen meer uitdaging en verdieping te bieden. Tevens is het mogelijk om door externe partijen Stichting Musical Stella Duce in te huren om een project te starten, auditietraining te geven of om een workshop te geven. Mail naar hallo@smsd.nl voor vragen en ideeën.

• De afgelopen 20 jaar heeft Stichting Musical Stella Duce diverse musicals geproduceerd. Van de Jantjes tot aan High School Musical en van Thoroughly Modern Millie tot aan Hema de Musical. De docenten proberen per seizoen, een passende musical te zoeken bij de groep.

Zo zijn ook Seussical, Peter Pan, Ja Zuster Nee Zuster, Pinokkio, De Kleine Zeemeermin, Olivia, Kruistocht in Spijkerbroek, Zeikstad o.a. de revue gepasseerd.

Heb je zelf een idee voor een leuke productie? Laat het ons weten!

• Jazeker! Alle foto’s van seizoen 2022-2023 zijn hier te bekijken! Foto’s van eerdere producties zijn aan te vragen via hallo@smsd.nl

Onze huisfotograaf is Karin de Jonge

• Jazeker - iedereen is welkom bij Stichting Musical Stella Duce. Geef bij het aanmelden door dat je graag via het Jeugd Cultuurfonds wilt betalen. Je kunt vervolgens de intermediair contact laten opnemen om het administratief te regelen.

• Het Kerst Gala, dat elk jaar geproduceerd wordt in december is te zien in Theater de Maaspoort in Venlo. Alle eindvoorstellingen plannen we in Theater de Garage in Venlo.

• Stichting Musical Stella Duce vindt dat iedereen met haar activiteiten mee mag doen, zonder vooraf auditie te doen. Om bewust de contributies laag te houden, blijven we een laagdrempelige organisatie. We werken veel met sponsoren, fondsen en subsidie. Donaties zijn dan ook altijd welkom via hallo@smsd.nl

• Binnen de Stichting Stimulans Venlo werkt Stichting Musical Stella Duce samen met het Valuascollege, het Theaterkoor VOG, Sociëteit de Flarussen, Sidera Theaterproducties en Film- en theatergroep Stella Duce. Door gebruik te maken van elkaars kennis, accommodaties, decors, kostuums en overige middelen kunnen we de kosten voor de musicalproducties laag houden zonder dat dit de kwaliteit nadelig beïnvloedt. Ergo... deze samenwerking zorgt zelfs voor een stijging van de kwaliteit van de musicalactiviteiten van Stichting Musical Stella Duce.

Samen met de overige participanten van Stichting Stimulans Venlo werd in december 2018 de musical 'Scrooge' in theater de Maaspoort op de planken gebracht en in 2023 de musicalproductie Chitty Chitty Bang Bang.

Bekijk hier de making-off van onze eigen productie Denkbeeldig 2022.